İçeriğe geçmek için "Enter"a basın

Fintech Nedir? Finans Sektöründeki Etkileri Nelerdir?

IT uzmanlarının medya ve konuşmalarında fintech kelimesini giderek daha fazla duyabilirsiniz. Bu terimin sıklıkla kullanılması, anlamının birçok kişi için anlaşılabilir olduğu anlamına gelmez. Fintech nedir? Hangi sektörde bu kelime kullanılır? Bu ve ilginizi çekebilecek diğer soruları beraber inceleyelim.

Fintech Nedir?

Fintech (Finansal teknoloji), finansal hizmetleri daha verimli hale getirmek için teknolojilerin kullanılmasıdır. Fintech genellikle finans alanında en son teknolojiyi kullanan yeni şirketlere atıfta bulunur.

Fintech, hem kamu hem de iş hayatını temelden değiştiren bir alandır. Fintech finansal teknolojiler anlamını ifade eder. Fintech, genellikle mobil ödemeler, para transferleri, krediler, fon yaratma ve hatta varlık yönetimi gibi sektörleri “sallayan” yeni IT girişimlerini (yeni başlayanlar) içerir.

Yeni başlayanlar, mevcut finansal hizmetlerini uygun fiyata ve yeni, inovasyon tabanlı çözümleri sunmak için teknolojiyi kullanıyor. Bununla birlikte, fintech’in hem tüketiciler hem de girişimciler için yeni fırsatlar sunuyor. İşletmeler tüketicilere kıyaslanamayacak kadar ucuz hizmetler sunabilir.

Fintech İşletmelerinin Türleri Ve Gelişimi

Fintech girişimleri, genellikle geleneğe göre bankaların ve diğer finansal kurumların baskın olduğu alanlarda faaliyet göstermeye başlayan yeni girişimlerle ilişkilendirilir. Ancak fintech terimi, teknoloji işletmeleri, geleneksel hizmet sağlayıcılar ve diğer birçok pazar katılımcısını kapsar. Küresel düzeyde, bunlar hem büyük, iyi bilinen finansal kurumlar hem de finansal hizmetler alanında faaliyet gösteren büyük teknolojik girişimlerdir (Google, Yahoo, Amazon vb.).

Bunlar finansal işlemleri çok daha hızlı ve kolay hale getiren teknolojiler sunan işletmelerdir. Teknolojik ilerleme birçok fintech alanının gelişmesine ivme kazandırdı. Örnek olarak karşılıklı borç verme, banka dışı krediler, mevduatlar, muhasebe, kişisel finans, bireysel yatırımlar, kitle fonlaması, ödemeler, araştırmalar, finansal danışmanlık, hatta yeni para birimleri – Bitcoin gösterilebilir.

Birçok borç verenin ve borçlunun bir araya geldiği ortak borç verme platformları büyük talep görüyor. Şu ana kadar, bu tür işlemleri gerçekleştirme kabiliyeti, aracı banka olduğu için sınırlıydı. Fintech sektörünün büyümesinin temel taşı, son on yılda son derece hızlı olan bilgi ve iletişim teknolojisinin ve fintech’in sunduğu fırsatların geliştirilmesidir. Bu da insanların paralarını nasıl kullandıklarını, paralarını nasıl transfer ettiklerini, aldıklarını, ödünç aldıklarını ve harcadıklarını etkiler.

Finans Sektöründe Fintech Etkisi

Dünyadaki müşterilerin neredeyse üçte ikisi fintech ürün veya hizmetlerini kullanmasına rağmen, hala geleneksel bankalara ve sağladıkları hizmetlere adanmış kişiler var. Kuşkusuz, her ikisinin de avantajları vardır. Çalışmalar, fintech’in faydalarının esneklik (piyasa talebindeki değişikliklere derhal cevap verme yeteneği), inovasyon ve “sizinle birlikte” müşterileriyle teknoloji çekme yeteneğini içerdiğini göstermiştir. Fintech servisleri, hız, kolaylık, servis kullanım kolaylığının önemli olduğu kişiler tarafından kullanılır. Bankalar için insanlarla doğrudan iletişim önemlidir.

Çevrimiçi kredi verme, para transferleri ve kredi derecelendirme gibi alanlarda FinTech şirketleri büyük finansal servis oyuncularının hakimiyetini ihlal ediyor. Her FinTech şirketi, genellikle geleneksel şirketlerden daha etkili ve daha ucuz olan, yüksek düzeyde uzmanlaşmış finansal hizmetler uygulamaları sunmaktadır (veya tedarik etmeye hazırdır). Doğal olarak, FinTech daha fazla müşteri çekiyor.

Neden Fintech Tercih Ediliyor?

Şirket için en iyi strateji, yeni bir iş ekosistemi yaratarak FinTech dinamik merkezi olmaktır.

Bunun için birçok neden var:

  • Kendi ürününüzü geliştirmek veya sektördeki gelecekteki eğilimleri araştırmak için kaynak harcamak yerine, üçüncü taraf teknoloji sağlayıcılarıyla ortaklıklar kurmak çok daha etkilidir.
  • Finansal kurumunuzun iş kriterlerini karşılayan yazılım ve uygulamaları seçmek ve tedarikçilerle verimli etkileşimler kurmak, çözümlerinizi koordine edilmiş bir entegre ürün çerçevesinde hızlı bir şekilde sunmanıza olanak sağlayacaktır.
  • Şirketin en iyi yaptığı şeye odaklanmak – örneğin, yatırım konularını belirlemek, kredi riskini değerlendirmek, karşı taraf risklerini yönetmek, finansal işlemleri yapmak ve düzenlemek için FinTech dünyasına kapıları açmak gerekmektedir.

Fintech Önemi Artıyor

Birçok geleneksel finans kurumu için bu strateji, yapı ve işe yaklaşımda temel bir kayma gerektirecektir. Şirket daha esnek olmalı, müşteri taleplerine hızlı cevap vermeyi öğrenmeli ve ortaya çıkar çıkmaz yeni teknolojiler sunabilmelidir. Bazı saygın şirketler bu yönde adımlar atıyor.

Örneğin, büyük bir uluslararası banka, 100.000 çalışanı için yoğun olarak eğitim programlarına yatırım yaparak kültürünü modernize etmeye çalışıyor. Herhangi bir iş modelini değiştirmek zor bir süreçtir ve FinTech odaklı bir organizasyon haline gelmesi potansiyel olarak tehlikelidir.

Çeşitli teknolojilerin ve yeni ürünlerin hızlı ve çabuk bütünleşmesi marka güvenini bozabilir ve müşteri kaybına yol açabilir. Bu nedenle, etkileşim için yüksek standartlar koymak ve müşterilerin şirketten beklentilerinin tam bir resmini çizmek gerekir. Finansal teknolojilerin ve tüketici zevklerinin ne kadar hızlı değiştiği göz önüne alındığında, mevcut finansal kuruluşlar FinTech’i görmezden gelemez.

Şirketin başarılı olması için önemli ve gerekli olan 3 önemli adım var:

  • Planlama,
  • Müşteri ihtiyaçlarına özen gösterme,
  • Dış yenilikçilerle verimli ilişkiler kurma.

Bu üçlü şirketin başarılı olmasına yardımcı olacaktır. Gelecekte finansal sektörün neye benzeyeceğini kimse bilemez, ancak bu ilkelere uymak, hangi yenilik ön planda olursa olsun şirketin ilk olmasına izin verecektir.

İlk yorum yapan siz olun

    Bir cevap yazın

    E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir